10 metode prin care putem preveni boala Alzheimer; Vanilia, un antidepresiv din natură

10 metode prin care putem preveni boala Alzheimer; Vanilia, un antidepresiv din natură

Fructele de goji iți protejează ochii de efectele calculatorului. Unul dintre cei mai buni antioxidanți pe care îi conține este zeaxantina. Acesta stimulează și menține sănătatea ochilor. Pe baza acestui compus s-a efectuat și un studiu în Elveția, concluzia finală fiind aceea că, după o perioadă de 90 de zile în care se consumă 100 de grame de goji zilnic, numărul de depozite gălbui de pe retină se reduce considerabil, împiedicând astfel apariția degenerării musculare de la nivelul ochilor, informează ClickSănătate.

Alimente bune pentru sănătatea ochilor sunt și frunzele verzi. Conțin luteină și zeaxantina, antioxidanti care, potrivit studiilor citate de health.com, scad riscul de a dezvolta cataracta si degenerescența maculară. Ouăle. Galbenușul este o sursă importantă de luteină și zeaxantină. În plus, conține zinc. Citricele și fructele de pădure. Sunt bogate în vitamina C, care și ea are puterea de a reduce riscul dezvoltarii de cataractă și degenerescență maculară, arată Click.

10 metode prin care putem preveni boala Alzheimer. Prof. dr. Bogdan Ovidiu Popescu, șeful Clinicii de neurologie de la Spitalul Colentina, spune că există 10 lucruri simple pe care le putem face pentru a întârzia apariția cumplitei boli care deocamdată nu are leac, notează doctorulzilei.ro.

Ce să faci ca să nu mai reții apă, în funcție de vârstă. Retenția de apă este o problemă care poate să apară la orice vârstă și care poate afecta pe oricine. Tocmai de aceea trebuie să știi cu ce probleme te poți confrunta în funcție de vârstă și cum poți evita neplăcerile cauzate de reținerile de apă. După 40 de ani, probleme de sănătate încep să fie din ce în ce mai frecvente. Deși ai crede că trebuie să consumi mai puțină apă, adevărul este exact opusul. La acestă vârstă trebuie să te asiguri că ai o dietă bogată în proteine, deoarece lipsa acestor substanțe nutritive împinge organismul să rețină apă, potrivit Divahair.

6 motive să mănânci mai multe stafide. Sățioase și gustoase, stafidele pot înlocui cu succes o gustare dintre mese. Iată câteva dintre beneficiile stafidelor asupra organismului tau. Reduc riscul de cancer de colon. Mănâncă un pumn de stafide dimineața, la micul dejun, alături de un iaurt grecesc,  sau consumă-le simple, între mese. Datorită conținutului lor bogat în antioxidanți, stafidele contribuie la sănătatea organismului și împiedică apariția și dezvoltarea celulelor canceroase. De asemenea, antioxidanții au rolul de a îmbunățăți aspectul pielii și de a o face mai fermă, conform Click pentru femei.

Top 5 afecțiuni dentare întâlnite la persoanele vârstnice. Odata cu trecerea timpului, oamenii încep să aibă probleme de sănătate, iar afecțiunile orale reprezinta un factor important în alterarea stării de sănătate. Printre problemele de sănătate orală cele mai comune care apar la adulți sunt cele de ordin dentar. Top 5 afecțiuni dentare întâlnite la persoanele vârstnice sunt gingivita, afecțiunile parodontale, sensibilitatea dentară, gura uscată și cariile, informează Ziare.com.

5 beneficii ale lămâii asupra corpului tau.  Nu-ți mai cheltui banii pe creme și tratamente corporale și adaugă lămâia în alimentația ta zilnică. Potrivit unor studii americane, vitamina C din acest fruct te ajută să nu mai ai pielea uscată și previne apariția ridurilor. Dacă ai probleme cu tensiunea, lămâia te poate ajuta să scapi de această grijă. Consumul de lămâi în mod regulat, combinat cu mersul pe jos – 7.000 de pași pe zi -, îți va ține tensiunea sub control, precizează Click pentru femei.

Cum ne afectează lipsa expunerii la soare organismul.  Timpul petrecut în aer liber este foarte benefic pentru sănătate. Aerul curat și lumina soarelui sunt responsabile cu asigurarea unei doze importante de vitamina D pentru organism, informează Gândul. În vreme ce multe vitamine pot fi asimilate prin mâncare și băutură, vitamina D ajunge în corp prin piele, sub acțiunea razelor soarelui. Vitamina D ajută la menținerea oaselor puternice și poate ajuta la protecția împotriva diabetului sau a bolilor cardiovasculare, scrie descopera.ro.

Coacăzele negre ajută digestia și memoria. Imunitate: Sucul de coacaze combate paraziții intestinali, stimulează funcționarea ficatului, a pancreasului și a splinei. Ceaiul din frunze de coacăze constituie un tratament natural pentru problemele legate de rinichi, deoarece are proprietăți diuretice. Circulația sângelui: Aceste fructe intensifică circulația periferică, mențin colesterolul la limite normale și favorizează eliminarea toxinelor din sânge. Fiind bogate în fier, cresc producția de globule roșii. Coacăzele mai conțin o cantitate mare de flavonoide, contribuind astfel la sănătatea cardiovasculară, informează Click.

Cât să dormi ca să slăbești, în funcție de vârstă. Încerci de ceva vreme să slăbești, ții diete peste diete și faci și sport, dar rezultatele întârzie să apară? De vină poate fi faptul că nu dormi suficient! Ai între 25 și 65 de ani? Faci parte din grupul adulților, cu responsabilităţi, care încep deja să își denatureze relația cu somnul. Tu ai nevoie de mai puțin somn decât tinerii, putând să bifezi ușor între 6 și 10 ore. Dar, ca să nu te îngrași, ai nevoie de 8 ore, și vei întâmpina probleme dacă depășești acest interval. Peste 65 de ani? Trebuie să mai scazi puțin numărul de ore de somn. Dacă te odihnești între 5 și 9 ore e perfect acceptabil, numărul recomandat fiind de 7 ore, care te vor ajuta să slăbești, potrivit Divahair.

Alimente pe care nu este bine să le speli.  Într-o lume obsedată de microbi și de curățenie, este ciudat să afli că sunt anumite alimente care nu necesită spălare înainte de a le consuma. Spălarea acestor alimente poate, din contră, să facă mai mult rău decât bine. Deși ai crede că trebuie să speli puiul sau orice alt tip de carne proaspătă pentru a înlătura bacteriile și pentru a te proteja de boli, adevărul este exact opusul, scrie Divahair 

Singura plantă care îți salvează ficatul. Este vorba despre armurai, o plantă originară din regiunea mediteraneană, care a fost utilizată pentru proprietățile medicinale încă din secolul I î.Hr. Potrivit studiilor, armuraiul ajută celulele ficatului prin blocarea pătrunderii toxinelor periculoase și prin eliminarea acestora din urmă din celulele hepatice. Ca antioxidant, armuraiul menține starea de sănătate și crește nivelul de energie prin protejarea organismului de radicalii liberi, informează Divahair.

Simptome care-ți spun că inima ta nu funcționează corect. Durerea toracică poate semnala mai multe probleme de sănătate. Însă ar trebui să-i acorzi atenție atunci când devine intensă și provoacă un sentiment de sufocare. Inima primește sânge cu mai puțin oxigen și în timp va duce la dezvoltarea afecțiunilor cardiovasculare, scrie Click.

Osteoporoza  – un inamic silențios.  Numită si „maladia silențioasă”, osteoporoza face parte din categoria bolilor asimptomatice, care evoluează fără simptome până in stadiile avansate, când pacientul începe să resimtă diferite dureri cauzate cel mai frecvent de complicațiile acestei afecțiuni. Din acest motiv, boala este adesea subdiagnosticată și subtratată. În acest context, specialiștii recomandă persoanelor trecute de 45 de ani măsurarea masei osoase la nivelul coloanei vertebrale lombare, șoldului și al antebrațului – principalele locuri în care apar primele modificări produse de osteoporoză, notează doctorulzilei.ro.

Depresia vârstnicilor poate fi combătută prin activități caritabile.  După numeroase investigații, cercetatorii au constatat că participarea persoanelor care au depășit vârsta de 50 de ani la activități caritabile, de cel puțin doua-trei ori pe săptămână, are rezultate excelente deoarece prezența lor la aceste activități caritabile combate în mod considerabil efectele depresiei cu care se confruntă, potrivit Click.

Cum te ajută cafeaua să elimini stresul și depresia. Cafeaua îți dă o stare de bine. Cafeaua afectează direct neurotransmițătorii din creier, responsabili cu buna dispoziție, consumul de cafea mărind nivelul de serotonină și dopamină. Cafeaua protejează creierul. Cercetatorii au aflat că dacă bei zilnic cafea riscul de a te îmbolnăvi de Alzheimer este considerabil redus. Reduce tensiunea arterială cauzată de stres. Un studiu din 2005 a arătat că oamenii care au băut cafea în perioade mai agitate au avut o tensiune constantă și au fost mai calmi decât cei care au evitat consumul acesteia, informează Click pentru femei.

Vanilia, un antidepresiv din natură. Este suficient să bei o cană de ceai în care ai strecurat câteva picături de esență de vanilie sau poti să o combini cu lapte și astfel te vei putea bucura de efectele sale minunate.  Este folosită mai ales în aromoterapie, tocmai pentru efectele sale calmante pe care le oferă întregului organism. Dacă te confrunți cu episoade de insomnie, câteva picături de vanilie arse te vor ajuta să dormi mult mai bine, potrivit ClickSanatate.

Spune ce crezi